Bij de Voedselbank Lansingerland doen alle medewerkers hun best om klanten goed te helpen. Toch kan er soms iets misgaan en ontstaat er een probleem. Als dat gebeurt, kunt u meteen met de medewerker praten die erbij betrokken is. Hij of zij zal samen met u proberen het probleem op te lossen.
Als u denkt dat het probleem dan nog niet goed is opgelost, kunt u een klacht indienen. Hier zijn een paar voorbeelden van situaties waarover u een klacht kunt indienen:
- U bent niet tevreden over hoe een vrijwilliger met u heeft gesproken.
- U denkt dat uw privacy niet goed is beschermd.
- U bent het niet eens met de beslissing of u wel of geen voedselpakket krijgt.
- U hebt een klacht over het voedselpakket, bijvoorbeeld over de hygiëne, houdbaarheid of voedselveiligheid.
Wanneer u een klacht wilt indienen, kunt u die schriftelijk of per email sturen naar het bestuur van de Voedselbank.
Het postadres is:
Bestuur Stichting Voedselbank Lansingerland,
Hoeksekade 117,
2661 JL Bergschenhoek.
E-mailadres: klacht@voedselbanklansingerland.nl
In de klacht moet u zo duidelijk mogelijk vertellen waar de klacht over gaat. Afhankelijk van de klacht kunt u ook vermelden:
- De datum en plaats van wat er is gebeurd;
- De naam van de vrijwilliger of de situatie op het uitgiftepunt;
- De naam van het product waarover u klaagt en de datum waarop u het hebt ontvangen.
Binnen 1 week krijgt u een bevestiging van het bestuur dat ze u klacht hebben ontvangen. Binnen 2 weken krijgt u een reactie op uw klacht. Als het nodig is, nodigt het bestuur u uit voor een persoonlijk gesprek.
In het geval dat naar uw oordeel de behandeling van uw klacht niet naar behoren is verlopen, of als uw niet durft te klagen bij het bestuur van uw voedselbank, dan kan u terecht bij klachten@voedselbankennederland.nl
Meer informatie hierover: voedselbankennederland.nl/klachtenregeling/
Met u klacht proberen we onze organisatie steeds te verbeteren!